Chcete být na portále Estheticon.cz / LékařiOnline.cz ještě více vidět a budovat si v rámci své online reputace image experta? Staňte se aktivním tvůrcem popisů jednotlivých zákroků. Jak jednoduše napsat popis zákroku?

Základní pravidla pro tvorbu textu

  1. Text musí být unikátní, vámi napsaný (nesmí být zkopírovaný z jiných stránek a musí být určen k publikaci výhradně na portále Estheticon).
  2. Délka popisu musí být v rozsahu minimálně 6 000 znaků / 900 slov.
  3. V článku doporučujeme použít ilustrační fotografie, před/po, ale i nákresy nebo u nás publikovaná videa - zaujměte vizuálně. (Nemáte u nás video? Kontaktujte svého Key Account Managera a natočíme/publikujeme video pro vás)
  4. Doporučujeme psát více kratších odstavců, používat “živý” jazyk a uvědomovat si, že píšete pro úplné laiky, kteří se o tématu dozvídají poprvé.

Zákrok popište ideálně v níže uvedených sedmi kapitolách. Pokud jste od svého KAMa obdrželi tabulku s doporučenými tématy a frázemi, určitě je zakomponujte do svého textu. Váš článek pak bude mít větší šanci se umisťovat ve vyhledávání, a tím přiláká více potenciálních klientů. Témata a fráze navržené v tabulce určitě zmiňte i pokud s nimi nesouhlasíte (např. máte pochybnosti o účinnosti nějaké metody apod.). V takovém případě neváhejte popsat, proč jsou dané pojmy zavádějící, nevhodné nebo nepřesné - pomůžete tak tápajícím a špatně informovaným návštěvníkům portálu.

Při psaní vám pomůže dodána tabulka se zadáním, a seznam kapitol, kde najdete nejen témata, která v textu nesmí chybět, ale i konkrétní slova. Článek tedy vlastně napíšete spojením jednotlivých kapitol a klíčových slov.

autor popisu

Jednoduché kroky k psaní článku

  1. Připravte si úvod - text musí obsahovat krátký "perex" neboli anotaci k článku. Jeden odstavec, obecný popis tématu článku a některé užitečné krátké informace. Chvíle, kdy je třeba zaujmout čtenáře.
  2. Použijte doporučené fráze v nadpisu, v podnadpisu, v popisu obrázku i v perexu (úvodu).
  3. Doporučené fráze použijte pokud možno v každém odstavci - ideálně v prvním pádu, ale je možné je i skloňovat, použít synonyma.
  4. S pomocí kapitol a tabulky si připravte témata, která chcete popsat v textu. Snažte se pracovat nejdříve z hlavními, a pak se sekundárními doporučenými frázemi. Pokud možno využijte všechna témata z tabulky. Každou frázi a téma ze zadání by mělo být použito v článku. Čím hledanější výraz, tím častěji by se měl v textu vyskytovat.
  5. Může se stát, že budete chtít psát i o tématu, které není v tabulce, ale zákroku se podle vás týká. To je úplně v pořádku. Námi dodaná tabulka obsahuje pouze nejnutnější informace, které se týkají zákroku, a můžete ji libovolně rozšířit.

Ukázková tabulka s doporučenými tématy a frázemi Celulitida
Ukázka vypracovaného popisu - https://www.estheticon.cz/zakroky/lecba-celulitidy

Samotný popis zákroku doporučujeme psát podle následujících 7 kapitol (OBSAH):

Obsah článku v 7 kapitolách

1. Indikace - Popsat problém před zákrokem, který se tímto úkonem vyřeší

  • pro koho je zákrok určen

2. Průběh operace

  • co je potřeba udělat před zákrokem
  • samotný popis zákroku
  • jak dlouho výkon trvá
  • zda jde o výkon jednorázový či opakovaný

3. Rekonvalescence - Říkejte pravdu. Pokud se něco hojí 6 měsíců, napište to tam

  • jaká je délka uzdravování
  • případná pracovní neschopnost
  • jak budou vypadat průvodní znaky výkonu jako např. podlitiny, jizvy

4. Viditelnost efektu po zákroku - Jaká jsou reálná očekávání od zákroku, co naopak nemůže pacient čekat

  • za jak dlouho se výsledný efekt zákroku projeví
  • jaká je délka/výdrž efektu

5. Komplikace - Nebát se konzultovat a popisovat komplikace

  • jaké mohou nastat problémy při výkonu či po něm
  • čeho se vyvarovat
  • jak urychlit hojení, rekonvalescenci
  • co komplikuje hojení

6. Kontraindikace

  • kdy není možné zákrok podstoupit
  • pro koho zákrok není vhodný a proč

7. Shrnutí a závěr

  • výhody, nevýhody a rizika zákroku
  • srovnání s jiným typem zákroku se stejným efektem

Aktualizováno: 12.10.2018

Důležité odkazy
O nás
Propagace
Pravidla
Užitečné tipy
Pro novináře
Volné pozice