Získejte až 25 000 Kč zpět za Váš zákrok

Každý měsíc máte šanci vyhrát.
Uložte si fakturu a zúčastněte se!

Zúčastněte se

Fyzická práce po operaci karpálního tunelu

iva444514
iva444514
10. 1. 2017 · Poslední odpověď: 11. 1. 2017

Jsem po operaci karpalu obou rukou.po kontrole na EMG jedna ruka-Diskrétní senzomotorická neuropatie-hraniční kondukční parametry a druha ruka-Lehká distální neuropatie n.medianus DML 4,7ms/80mm(-9%)Ctěla by vědět co to pro mě znamena,zda budu moci nastoupit do práce-pracuji jako PSS v Domově pro seniory u lůžka.Jsem 3 měsíce po operaci druhé ruky a obě bolí(píchání ,řezání a pálení v zápěstí)V te horší ruce neunesu moc těžké břemeno a dostávám do palce ruky křeče,které mi palec znehybní.Obě ruce opuchají.Děkuji za odpověď

Reklama

odpověď (1)

Všechny odpovědi na tento dotaz pocházejí od kvalifikovaných lékařů
Praha . 11. 1. 2017
Nejlepší odpověď
Kontrolní ,pooperační EMG je nutné srovnat s předoperačním. Hodnoty které uvádíte mohou svědčit i o výrazném zlepšení vzhledem k předoperačnímu stavu. Podstatné pro dobrý výsledek není jen absolutní hodnota vyšetření EMG ale hlavně subjektivní zlepšení ve srovnání s předoperačním stavem. Zejména ústup brnění v prstech. O tom se nezmiňujete. Pooperační průběh nebývá u každého stejný. Obtíže které udáváte jsou běžný následek operačního zákroku a mohou přetrvávat i více než půl roku .Podstatné je došlo li zákrokem k uvolnění útlaku středového nervu a ustoupily li příznaky jeho útlaku (brnění).Kontrolní pooperační EMG nemusí i při úspěšné dekompresi nervu být zcela v normě .Cílem operace je dlouhodobě odstranit ,nebo zmírnit obtíže a ne jen normalizovat nález EMG .Je li předoperační poškození nervu většího rozsahu nemusí se nález EMG po operaci normalizovat a přesto pacient má výraznou úlevu od obtíží .Doporučuji ve vašem případě vyvarovat se zátěže ,která vyvolává bolesti a podstoupit nenásilnou , nebolestivou RHC.
s pozdravem Dr. Vrbický