Fyzická práce po operaci karpálního tunelu

iva444514
iva444514
10. 1. 2017 · Poslední odpověď: 11. 1. 2017

Jsem po operaci karpalu obou rukou.po kontrole na EMG jedna ruka-Diskrétní senzomotorická neuropatie-hraniční kondukční parametry a druha ruka-Lehká distální neuropatie n.medianus DML 4,7ms/80mm(-9%)Ctěla by vědět co to pro mě znamena,zda budu moci nastoupit do práce-pracuji jako PSS v Domově pro seniory u lůžka.Jsem 3 měsíce po operaci druhé ruky a obě bolí(píchání ,řezání a pálení v zápěstí)V te horší ruce neunesu moc těžké břemeno a dostávám do palce ruky křeče,které mi palec znehybní.Obě ruce opuchají.Děkuji za odpověď

Reklama

odpověď (1)

Všechny odpovědi na tento dotaz pocházejí od kvalifikovaných lékařů

Nejlepší odpověď· 11. 1. 2017

Kontrolní ,pooperační EMG je nutné srovnat s předoperačním. Hodnoty které uvádíte mohou svědčit i o výrazném zlepšení vzhledem k předoperačnímu stavu. Podstatné pro dobrý výsledek není jen absolutní hodnota vyšetření EMG ale hlavně subjektivní zlepšení ve srovnání s předoperačním stavem. Zejména ústup brnění v prstech. O tom se nezmiňujete. Pooperační průběh nebývá u každého stejný. Obtíže které udáváte jsou běžný následek operačního zákroku a mohou přetrvávat i více než půl roku .Podstatné je došlo li zákrokem k uvolnění útlaku středového nervu a ustoupily li příznaky jeho útlaku (brnění).Kontrolní pooperační EMG nemusí i při úspěšné dekompresi nervu být zcela v normě .Cílem operace je dlouhodobě odstranit ,nebo zmírnit obtíže a ne jen normalizovat nález EMG .Je li předoperační poškození nervu většího rozsahu nemusí se nález EMG po operaci normalizovat a přesto pacient má výraznou úlevu od obtíží .Doporučuji ve vašem případě vyvarovat se zátěže ,která vyvolává bolesti a podstoupit nenásilnou , nebolestivou RHC.
s pozdravem Dr. Vrbický

Praha
Plastický chirurg
Reklama

Najít další otázky

Podobné dotazy

Endoskopická operace karpálního tunelu
1 odpověď, nejnovější odpověď: 14. 12. 2021
Syndrom karpálního tunelu