Dobrý den, v prosinci 2016 jsem byla na odstrnění varixu na vnitřní straně lýtka pomocí sklerotizace. Přestože jsem dodržela pokyny lékaře, mi a noze zůstala "modřina". Bylo mi řečeno, že se to občas stává. Zajímalo by mě z jakého důvodu k tomuto dochází, zda je pavěpoobnost, že "modřina" sama zmizí či je možné vzniklé zabarvení nějakým způsobem odstaranit. V současné době jsem v šestém měsíci těhotenství a zá se mi, že je to horší než o bylo. Zpětně bylo lepší mít na noze varix, ktrý byl menší a některé dny méně viditelný než tohle.
Děkuji za odpověď.
Vernika J.
Dobrý den, jen na základě fotografie je obtížné posuzovat. Možností je hned několik. Ultrazvukové vyšetření předcházelo ošetření sklerotizací? Pokud nikoliv, tak je možné, že se jedná o problém nějakého z hlavních povrchních žilních kmenů. A řešení by tudíž mělo být jiné než sklerotizace. Lokalita na vnitřní straně lýtka a zhoršení v těhotenství (kdy je větší tlak na žilní systém – nyní již konec druhého trimestru) tento názor podporují.
Samozřejmě se může jednat pouze o komplikaci sklerotizace, tedy o pigmenty, nebo o teleangiectazie,které se buď ztratí, nebo je nutné sklerotizaci opakovat.
Bez dalšího vyšetření však nelze závěr učinit. Aktuálně doporučuji jistě již nosit kompresivní punčochu a používat Venofarmaka.
Pokud byste měla zájem, lze udělat jistě ultrazvukové vyšetření, nicméně ošetření bych doporučil až po porodu.
Objednání je na telefonu: ********.
S pozdravem Radek Vyšohlíd

Dobrý den. Buď se jedná o část varixu, který nebyl sklerotizací dostatečně "zničen" nebo o tzv. "matting" - tedy novotvořené rozšířené povrchové žilky - oba tyto případy lze řešit. Další možností je, že se jedná tzv. hyperpigmentaci nebo fibrotizaci, kde se takto dlouho od zákroku bude již jednat nesjpíše o trvalý pozůstatek. Blíže napoví, pokud se necháte vyšetřit v ordinaci cévního chirurga.
Dobrý den,