Modřina dva roky po sklerotizaci na lýtku

Modřina dva roky po sklerotizaci na lýtku

j.veronika  |  návštěvník  |  Pardubický kraj
Dobrý den,
v prosinci 2016 jsem byla na odstrnění varixu na vnitřní straně lýtka pomocí sklerotizace. Přestože jsem dodržela pokyny lékaře, mi a noze zůstala "modřina". Bylo mi řečeno, že se to občas stává.
Zajímalo by mě z jakého důvodu k tomuto dochází, zda je pavěpoobnost, že "modřina" sama zmizí či je možné vzniklé zabarvení nějakým způsobem odstaranit. V současné době jsem v šestém měsíci těhotenství a zá se mi, že je to horší než o bylo.
Zpětně bylo lepší mít na noze varix, ktrý byl menší a některé dny méně viditelný než tohle.

Děkuji za odpověď.

Vernika J.
MUDr. Radek Vyšohlíd  |  Premium member  |  Cévní chirurgie  |  Praha, Moravská Ostrava, Poděbrady
  • 25 odpovědí
  • 8 Likes
Dobrý den, jen na základě fotografie je obtížné posuzovat. Možností je hned několik. Ultrazvukové vyšetření předcházelo ošetření sklerotizací? Pokud nikoliv, tak je možné, že se jedná o problém nějakého z hlavních povrchních žilních kmenů. A řešení by tudíž mělo být jiné než sklerotizace. Lokalita na vnitřní straně lýtka a zhoršení v těhotenství (kdy je větší tlak na žilní systém – nyní již konec druhého trimestru) tento názor podporují. Samozřejmě se může jednat pouze o komplikaci sklerotizace, tedy o pigmenty, nebo o teleangiectazie,které se buď ztratí, nebo je nutné sklerotizaci opakovat. Bez dalšího vyšetření však nelze závěr učinit. Aktuálně doporučuji jistě již nosit kompresivní punčochu a používat Venofarmaka. Pokud byste měla zájem, lze udělat jistě ultrazvukové vyšetření, nicméně ošetření bych doporučil až po porodu. Objednání je na telefonu: ‭+  420 ... Zobrazit číslo 420 730 778 150  Telefon ‬. S pozdravem Radek Vyšohlíd
MUDr. David Wadie Shihata  |  Premium member  |  Chirurgie  |  Rychnov nad Kněžnou
  • 20 odpovědí
  • 4 Likes