Získejte až 25 000 Kč zpět za Váš zákrok
Každý měsíc máte šanci vyhrát.
Uložte si fakturu a zúčastněte se!
Získejte až 25 000 Kč zpět za Váš zákrok
Každý měsíc máte šanci vyhrát.
Uložte si fakturu a zúčastněte se!
Po studiu cizích jazyků jsem začala překládat pro módní portál. Nyní píšu o novinkách ze světa estetické medicíny a plastické chirurgie, kde překládám zajímavé články o kráse a zdraví.
"Pane doktore, mám tuhle fotku." Klienti, kteří se rozhodli podstoupit plastickou operaci, odjakživa přicházejí do ordinace s fotografií, aby lépe vysvětlili, jak chtějí změnit svůj nos, hrudník, břicho atd. V dnešní době je rozdíl v tom, že tato fotografie téměř v drtivé většině patří TikToku. Faktem je, že sociální síť na vytváření krátkých videí způsobila revoluci nejen v tak důležitých aspektech, jako je trávení volného času, sdílení informací o našem soukromém životě nebo samotný reklamní průmysl, ale mění také kosmetickou chirurgii.
Covidová omezení byla pravděpodobně nejvýraznějším faktorem zvýšení počtu hodin strávených před obrazovkou a to zejména u mobilního telefonu používajícího TikTok. Tato aplikace je zvláštní tím, že se jedná o sociální síť s velmi mladým publikem.
Španělská společnost estetické medicíny (SEME) nedávno zveřejnila zprávu, ve které zdůrazňuje, že věk prvního kosmetického ošetření ve Španělsku klesl z 35 na 20 let. Pro mnoho mladých lidí z generace Z je nyní plastická chirurgie nebo zákrok estetické medicíny, stejně jako kosmetika, považována za zcela běžnou službu, kterou v případě potřeby využijí bez jakýchkoliv zábran a předsudků. Další významnou změnou je, že se o zákroky estetické medicíny zajímají jak dívky tak chlapci. Z tohoto důvodu na trh s kosmetikou a estetikou poprvé vstupuje celá skupina lidí bez ohledu na pohlaví nebo společenskou třídu, kteří však mají společné to, že jsou stále mladší a mladší.
Podle několika oslovených odborníků jsme se stali svědky skutečného kulturního posunu u lidí, kteří se neustále prezentují na sociálních sítích, často touží po pozitivním obrazu těla a přijetí ze strany ostatních v podobě lajků. Tato situace spolu s jednodušší dostupností estetických zákroků zvýšila počet mladých lidí, kteří přistupují k úpravě svého těla.
Kromě toho TikTok zpopularizoval některé postupy, o kterých před dvěma lety věděl jen málokdo, ale nyní je zná téměř každý. Mezi tři klíčové příklady patří zvětšení rtů kyselinou hyaluronovou, změna tvaru nosu (neinvazivní dočasná změna tvaru nosu) a liščí oči, tj. zúžení očí a pozvednutí jejich vnějšího koutku pomocí mezonití.
Kromě algoritmu, který rozhoduje o tom komu se co sociálních sítích zobrazuje, jsou hlavním faktorem úspěchu TikToku filtry, zvukové efekty a různá hudba na pozadí. Jinými slovy, možnost velmi snadno upravovat fotografie a obličej pro dosažení ideálního vzhledu vytvářením super atraktivních videí, která se jednoduše stanou virálními. Jediným kliknutím můžete upravit linii čelisti a nosu, zvětšit a vytvarovat oči, zvětšit objem rtů a mnoho dalšího. Technologie TikTok je již tak pokročilá, že filtr make-upu dokáže na videu nepozorovaně vyhladit póry nebo přidat řasy.
Tyto realisticky vypadající filtry úzce souvisejí s nárůstem počtu mladých lidí, kteří touží po výplních rtů (a lícních kostí) kyselinou hyaluronovou a po ošetřeních vyhlazujících vrásky. Některé kliniky si jsou tohoto faktu vědomi a proto rozšířili své služby pro tyto klienty prostřednictvím center zaměřených na mladé lidi se zákroky za nízké ceny.
TikTok způsobil v posledních dvou až třech letech revoluci a stal se jednou z nejstahovanějších aplikací na světě. V Čechách ji podle nejnovějších statistik používá 41 % mladých lidí do 30 let a průměrně stráví sledováním sociálních sítí, mezi něž patří i TikTok, 183 minut, tedy něco přes tři hodiny denně.
Na TikToku najdete nejen nejnovější selfie v bikinách nejznámějších influencerů, ale také videa kosmetických úprav hollywoodských celebrit. Ke shlédnutí jsou také dostupné videa operací přítelkyň drogových králů nebo videa lékařů-influencerů, kteří vysvětlují nejnovější trendy v oboru plastické chirurgie a estetické medicíny. Právě díky této rozmanitosti videí je TikTok pro zájemce o zákrok tak užitečný:
Stručně řečeno, pokaždé, když se objeví nová sociální síť, změní se způsob, jakým vnímáme ty ostatní. V některých případech dokonce i způsob, jakým vnímáme sami sebe. Uvidíme, jak bude tento trend pokračovat a zda bude i nadále měnit některé módní trendy, například ty, které popisujeme v tomto článku.
Informace zveřejňované na portálu Estheticon.cz nemohou v žádném případě nahradit konzultaci pacienta s lékařem. Estheticon.cz není odpovědný za produkty nebo služby nabízené odborníky.