Získejte až 25 000 Kč zpět za Váš zákrok
Každý měsíc máte šanci vyhrát.
Uložte si fakturu a zúčastněte se!
Získejte až 25 000 Kč zpět za Váš zákrok
Každý měsíc máte šanci vyhrát.
Uložte si fakturu a zúčastněte se!
Kdy je vhodné zvětšení prsou pomocí prsních implantátů, jaké typy a velikost je nejčastější a jakým způsobem implantát vložit? Na tyto otázky odpovídá MUDr. Ján Pilka, pro kterého jsou augmentace denním chlebem.
Samozřejmě, že recept mám. Jednou z nejžádanějších plastických operací je zvětšení prsou prsními implantáty, odborně augmentace. Hlavním důvodem, proč se stále více žen pro tento zákrok rozhoduje, je viditelné zlepšení vzhledu, a tím i zvýšení sebevědomí, což spolu neodmyslitelně souvisí. Zvětšení prsou se řadí mezi méně náročné operace, přitom přináší skvělé výsledky.
Aby augmentace měla správný efekt, je proces správného výběru implantátu jedním z nejdůležitějších kroků a neměl by se proto uspěchat. Při konzultaci mne nejprve zajímá představa klientky. Pak ve spolupráci s ní vyberu velikost i tvar, který bude ladit s jejími tělesnými proporcemi.
U každé ženy je určení velikosti individuální. Velikost prsních implantátů se uvádí v mililitrech. Vyrábí se ve velikostech od 100 ml do 1000 ml. Mezi nejpoužívanější patří implantáty v rozmezí 200 ml až 350 ml. Při výběru správné velikosti musím respektovat celkovou postavu klientky. Vše má souvislost. Jde o proporce celého těla. Výšku postavy, šíři hrudníku, ale i velikost prsní žlázy a samozřejmě přání klientky.
Mezi dva nejčastěji používané typy tvaru implantátů patří kulatý a anatomický.
Kulatý implantát dodává objem především horní polovině prsu. Anatomický implantát, ve tvaru kapky, působí vice přirozeně, protože vice kopíruje křivky ženského těla. Ale opět musím dodat, že každá žena má jinou představu o tom, jaká prsa chce. Není tedy možné jednoznačně upřednostnit kulatý nebo anatomický tvar.
Samozřejmě. Profil udává výšku implantátu při pohledu ze strany. Většina výrobců nabízí implantáty ve 4 profilech a každý profil má svůj význam. K tomu mají implantáty různé povrchy, které jsou také velice důležité pro spokojenost klientky s výsledkem. Ale abych Vám tady vyjmenovával typy profilů a povrchů prsních implantátů, potřebovali bychom daleko větší prostor. Vše vysvětluji svým klientkám při konzultaci a samozřejmě jim I nechávám vyzkoušet na takzvaných sizerech, co jim vyhovuje nejvíce. K tomu jim ještě simuluji ve 3D jejich budoucí tvar.
Metoda vložení implantátu je pro každou pacientku vždy individuální záležitostí. Samozřejmě by se mělo přihlížet i k přání pacientky, ale ta by v každém případě měla dbát na doporučení svého operatéra a nechat si poradit. Pro umístění implantátu je důležité brát v potaz i to, do jaké míry jsou prsa pokleslá, stav kvality kůže, množství tukové tkáně prsou, věk pacientky a mnohé další faktory.
Operačních způsobů vložení implantátů je také více. Pod prsní žlázu, pod prsní sval nebo metoda „dual plane,” to je částečně pod žlázu a částečně pod sval. Každá přináší jisté pro a proti. Vložení pod prsní žlázu může způsobit větší hmatatelnost implantátu, případně I větší viditelnost okrajů implantátů. Metoda umístění pod sval snižuje riziko kapsulární kontraktury. Nedoporučuji ji ale ženám s poklesem prsou, protože by působila nepřirozeným dojmem. Její nevýhodou je i větší pooperační bolestivost.
Při vkládání anatomických implantátů volím převážně tuto metodu. Mísí v sobě několik výhod. Nejen že má tato metoda ve výsledku více přirozený tvar prsů, ale v dlouhodobém časovém horizontu pomáhá zabránit tzv. Waterfall deformity efektu. To jsou hlavní důvody, proč se domnívám, že metoda „dual plane”, kterou v České republice mnoho plastických chirurgů neprovádí, je rozumným kompromisem.
Toto vše řeším s klientkami při osobních konzultacích. Vždy jde o výsledek a spokojenost klientky. Jde o její nabyté sebevědomí, a tím spokojenější život.
Na konzultaci u MUDr. Pilky se můžete objednat zde >>
Informace zveřejňované na portálu Estheticon.cz nemohou v žádném případě nahradit konzultaci pacienta s lékařem. Estheticon.cz není odpovědný za produkty nebo služby nabízené odborníky.