Zúčastněte se

MUDr. David Tomášek: Zastavte mediální šikanu plastických chirurgů

MUDr. David Tomášek
Atestovaný plast. chirurg s více než 25letou zkušeností v oboru estet. plast. chirurgie. Je specialistou i na řešení poporodních traumat rodidel (pracoval i na gynekologicko-porodnickém odd. ÚPMD).
Vytvořeno: 6. 11. 2007 · Aktualizováno: 12. 7. 2021
Kontaktujte Verified kliniky, které vám mohou nabídnout ošetření.

Nedávno jsem četl v bulvárním tisku článek kritizující výsledky práce mého kolegy doc. MUDr. Jana Měšťáka. Obsah tohoto článku jej však nekritizoval jen jako člověka a odborníka ve svém oboru, ale celou obec nás, plastických chirurgů, zvláště těch, kteří se zabývají estetickou chirurgií.

Redaktor uvedeného článku dokonce neoprávněně uvedl příklady prý neúspěšných výsledků zákroků na osobě z řad celebrit, o kterých vím, že docentem Měšťákem vůbec operovány nebyly. Dále kritizoval výsledky operace v době, která je rozhodně bez souvislosti s provedeným výkonem, tedy s obrovským odstupem od zhojení.

Často se stává, že amatéři v oboru medicíny si berou na paškál právě odborníky v estetické chirurgii, neberou si ani poradce z našeho oboru, a tím produkují výsledky své „odborné“ práce na velmi nízké úrovni. Domnívám se dokonce, že tím i zneužívají práva svobody slova, neboť dalece přesahují mantinely za hranicí kulturní úrovně tak historicky významného státu, jako je Česká republika.

Redaktor tohoto článku a vydavatelství, které článek pustilo do medií, se z mého pohledu dopustil výrazně větší chyby, než když se lékaři neúmyslně nepovede operace, protože tak výrazně a neoprávněně ublížil osobnosti našeho předního estetického chirurga nejen ve sféře profesionální, ale i osobní. Myšlení tohoto redaktora bylo však úkladné, aby úmyslně vědomě uškodil někomu jinému, za což se v jiných oborech, třeba i našem, trestá soudně.

mudr-jan-mestak
doc. MUDr. Jan Měšťák, CSc

Doc. MUDr. Jan Měšťák patří k nejuznávanějším plastickým chirurgům v naší republice a vynikající výsledky jeho odborné práce jsou příkladem pro mnohé plastické chirurgy. Velkým paradoxem je, že právě v operacích kosmetických vad nosu je jedním z nejlepších plastických chirurgů, o čem svědčí téměř bezkonkurenční počet provedených operací nosu, včetně opravných operací – korekcí po jiných operatérech.

Na výsledku i velmi dobře provedené plastiky nosů se podílí mnoho faktorů, do kterých lze zahrnout i odlišnosti hojení jednotlivých pacientů. Jsem ve veliké blízkosti docenta Měšťáka a vím, že komplikace vyplývající z individuálního hojení pacientů po operaci nosu jsou u docenta Měšťáka stavem výjimečným, i když je nelze, jako u jiných vynikajících estetických chirurgů, zcela vyloučit. A to zvláště tehdy, když počet jím odoperovaných nosů, co jen já osobně vím, přesáhl úctyhodné číslo 1000 provedených nosních plastik.

Co se týká operací nosů ve výše uvedeném článku u uveřejněných celebrit, uvedené informace jsou zásadně nepravdivé nebo zkreslené a psány způsobem hrubě urážejícím profesní jméno docenta Měšťáka. Operace buď neprovedl (viz prohlášení Moniky Absolonové na iDNES.cz z 5. 10. 2007), nebo provedl rhinoplastiku, která rozhodně nebyla negativně vnímána veřejností. Ani u Leony Machálkové, u které operace před 6 lety přinesla nesporný, médii tolik kladně hodnocený pozitivní efekt, nemohl zákrok zhoršit dýchání, jak potvrdil partner zpěvačky architekt Bořek Šípek v týdeníku Šíp dne 11. 7. 2007. Příčinou byl úraz nosu, který zpěvačka utrpěla ještě před vlastní operací.

Pokud někdo chce potvrdit moje slova a poznat skutečnou kvalitu práce docenta Měšťáka, může nahlédnout do jeho připravované knihy o operacích nosu, která vyjde začátkem příštího roku v edici Grada. To by žádný z méně zkušených kolegů dohromady nedal.

Mými učiteli v oboru estetické chirurgie byli dva přední specialisté v oboru v této zemi. Docent Měšťák je právě jedním z nich. Sám provádím samostatně operace nosů již 14 let a vím, jak neočekávané situace po operacích nastávají.

mudr-tomasek
MUDr. David Tomášek

Pokud budou chtít redaktoři příště kritizovat naší profesní práci, musí si nejdříve projít studiem nejlépe všeobecné střední školy, pak vystudovat školu vysokou, vedle té své novinářské ještě medicínu, dále studovat a získávat praxi šest let pod kontrolou zkušeného odborně graduovaného kolegy. Po té musí provést atestaci z plastické chirurgie a několik let, nejlépe tak 5–10, provádět samostatně operace nosu. Pak teprve může kritizovat práci jiného kolegy. Vypadá to, že na novinařině asi ani tak náročný a zodpovědný postgraduál neexistuje. Zdá se, že ani v řadách šéfredaktorů ani majitelů výše uvedených nakladatelství nikdo takový není, když si dovolí takto nechutně kritizovat naše výsledky. Redaktoři bulvárních článků patrně hrají méně než divizi ve svém oboru, když se uchylují k takto ubohým projevům. Dělal-li by stejnou práci takovýto redaktor v medicíně, nenašel by patrně ani jediného pacienta, takže on by žádnou kritiku asi ani neměl. V mediích prošly již informace o operacích nosů takových celebrit, jako jsou např. herečka Daniela Šinkorová, zpěvačka Bára Basiková, Zuzana Bubílková, Miss ČR Kateřina Průšová a další. Všechny uvedené jsou výsledkem vysoce erudované práce právě docenta Měšťáka. Domníváte se, vážení páni redaktoři, že by se mnoho takovýchto známých osobností, o kterých bylo již mnohé napsáno, a řada dalších, které jsou uchovány v tajnosti, nesvěřilo do rukou docenta Měšťáka? A stejně tak jeho nejbližší spolupracovníci? A všichni ti jinde operovaní nešťastníci, které úspěšně reoperoval?

V mém oboru je mi docent MUDr. Jan Měšťák sice konkurencí, ale jako člověk, osobnost a odborník je znamenitý, a já nedopustím, aby nikoho z nás odborníků neoprávněně někdo hanil. Věřím, že najdu v mediích redaktory, šéfredaktory a majitele nakladatelství, za které se nikdo v naší zemi nemusí stydět a vydají tento příspěvek.

MUDr. David Tomášek, privátní lékař v oboru estetické chirurgie, odborný asistent Kliniky plastické chirurgie I. lékařské fakulty University Karlovy a Institutu pro další vzdělávání zdravotníků v Praze a soudní znalec jmenovaný rozhodnutím soudu v Praze pro základní obor zdravotnictví, odvětví chirurgie se zvláštní specializací estetická chirurgie.

Informace zveřejňované na portálu Estheticon.cz nemohou v žádném případě nahradit konzultaci pacienta s lékařem. Estheticon.cz není odpovědný za produkty nebo služby nabízené odborníky.